طرز تهیه لوبیا پلو با سویا دمی خوشمزه برای دو نفر ساده و سریع

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه لوبیا پلو با سویا دمی خوشمزه برای دو نفر ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 28 آذر 1401 ز : 14:58 | +

طرز تهیه لوبیا پلو با سویا

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده و سویا طرز تهیه لوبیا پلو کته با سویا طرز تهیه لوبیا پلو با سویا و سیب زمینی طرز تهیه استانبولی با سویا و لوبیا سبز لوبیا پلو با سویا نی نی سایت طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت طرز تهیه استانبولی با سویا و سیب زمینی طرز تهیه لوبیا پلو ساده

طرز تهیه لوبیا پلو با سویا یک غذای خوشمزه ایرانی، سویا یکی از پروتئین های ارزان قیمت اما کامل و مقوی می باشد، به راحتی می‌توانید آن را جایگزین گوشت یا مرغ کنید. همچنین پخت انواع غذا با سویا خیلی زمان کمتری میبرد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوبیا پلو با سویا در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو
پیاز ۱ عدد
برنج ۲ پیمانه
لوبیا سبز ۱ پیمانه
گوجه فرنگی ۳ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه به اندازه دلخواه
پودر دارچین ۱/۲ ق چایخوری به اندازه دلخواه
زیره و ادویه پلویی ۱/۲ ق چایخوری به اندازه دلخواه
سویا ۱ پیمانه
زعفران به اندازه دلخواه

طرز تهیه لوبیا پلو با سویا

 
 

مرحله اول

پس از شستن لوبیا آنها را خرد کنید، درون قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید، برای ۵ دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد. بلافاصله آنها را درون آب سرد بریزید و آب کشی نمایید.

 
 

مرحله دوم

ماهیتابه را روی اجاق بگذارید، کمی روغن اضافه کنید. پس از داغ شدن روغن گوجه فرنگی را بصورت پوره آماده کنید و درون ماهیتابه بریزید. گوجه را تفت دهید سپس لوبیا سبز را اضافه کنید.

 
 

مرحله سوم

لوبیا و گوجه را با هم مخلوط کرده و نفت دهید تا خوشرنگ شوند. سویا را با آب گرم بشویید و آن را برای ۳۰ دقیقه بخیسانید تا نرم شود، سپس آبکشی کنید. سویا را با دست فشار دهید تا آب اضافه آن را بگیرید.

 
 

مرحله چهارم

درون یک ماهیتابه جداگانه پیاز را خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید، سپس زردچوبه را به آن اضافه کنید. پس از این که پیازها سبک شدن سویا را درون ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا بوی خامی سویا از بین برود.

 
 

مرحله پنجم

حالا رب را اضافه کنید و بعد از آن نوبت به اضافه کردن ادویه ها و مقداری نمک می رسد. مایه را تفت دهید تا بوی خامی رب هم گرفته شود. حالا به این مواد باید سویای تفت داده شده با پوره گوجه و زعفران را اضافه کنید.

 
 

مرحله ششم

مواد را به خوبی تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود و با هم یکدست شوند. بعد از پخت برنج را آبکش کنید، کف قابلمه ته دیگ مورد نظر خود را قرار دهید. حالا برنج را با مواد سویا به صورت لایه لایه درون قابلمه بریزید.

 
 

مرحله هفتم

در پایان زعفران را همراه با کره روی لایه آخر بریزید. نصف لیوان آب بر روی برنج ریخته و قابلمه را روی حرارت ملایم برای مدت زمان ۳۰ دقیقه قرار دهید تا پلو خوشمزه شما دم بکشد و آماده برای مصرف شود.

 

منبع: آشپزی با میترا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com